Dolar 46,4622
Euro 53,2435
Altın 6.276,92
BİST 14.802,95
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 29°C
Açık
İstanbul
29°C
Açık
Sal 28°C
Çar 28°C
Per 29°C
Cum 30°C
Reklam

Türkiye’de nadir toprak elementleri devrimi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Eskişehir’deki dünyanın en büyük ikinci nadir toprak elementleri rezervinin Türkiye’yi küresel bir merkez haline getireceğini duyurdu. Bakan Bayraktar, savunma, uzay, yenilenebilir enerji ve elektrikli araçlar gibi stratejik sektörlerde yeni bir çağ başlayacağını belirtti.

Türkiye’de nadir toprak elementleri devrimi
11 Haziran 2025 15:22

ANKARA (İGFA) – Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Eskişehir Beylikova’da bulunan dünyanın tek sahadaki en büyük ikinci nadir toprak elementleri (NTE) rezervinin Türkiye için tarihi bir dönüm noktası olduğunu açıkladı.

Bakan Bayraktar, bu rezervin enerjide bağımsızlık, teknolojide atılım ve ekonomide yeni bir çağ başlatacağını vurguladı.

“Savunmadan uzay sanayisine, yenilenebilir enerjiden elektrikli araçlara, nükleerden ileri teknoloji sistemlerine… Eskişehir’in bereketli topraklarında artık teknoloji yetişiyor” diyen Bakan Bayraktar, 694 milyon tonluk rezervin Türkiye’yi küresel teknoloji yarışında ön sıralara taşıyacağını belirtti.

ETİKETLER: