Dolar 46,4627
Euro 53,2248
Altın 6.260,77
BİST 14.820,81
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 28°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
28°C
Parçalı Bulutlu
Sal 28°C
Çar 28°C
Per 29°C
Cum 30°C
Reklam

İçişleri Bakanlığı o cezaları iptal etti, uygulamayı geçici durdurdu!

İçişleri Bakanlığı, 7574 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu değişikliği kapsamında sürücünün multimedya ve görüntü cihazlarını kullanmasına ilişkin cezai yaptırımların geçici olarak uygulanmayacağını duyurdu.

İçişleri Bakanlığı o cezaları iptal etti, uygulamayı geçici durdurdu!
15 Mart 2026 19:22

ANKARA (İGFA) – 27 Şubat 2026 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 7574 Sayılı Kanun değişikliğiyle, sürücünün izleme ve kullanma alanında kalan multimedya ve görüntü cihazlarını bulundurması veya kullanmasına ilişkin düzenleme yapılmıştı.

İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, kanun hükmünün trafik güvenliğini etkilemeden ve tüm araçlar bakımından eşit, açık ve hakkaniyetli biçimde uygulanabilmesi için yönetmelik düzenlemesi tamamlanana kadar söz konusu yaptırımların durdurulduğu bildirildi.

Bu kapsamda 27 Şubat 2026’dan itibaren gerçekleşen cezai işlemler iptal edildi.

Buna ek olarak, araçlara sonradan ilave edilen müzik sistemleriyle ilgili denetimlerin 1 Nisan 2026’ya kadar rehberlik ve bilgilendirme amacıyla yapılacağı, bu tarihten sonra ise denetimlerin kanun kapsamında devam edeceği kaydedildi.