Dolar 46,4622
Euro 53,2435
Altın 6.276,92
BİST 14.802,95
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 29°C
Açık
İstanbul
29°C
Açık
Sal 28°C
Çar 28°C
Per 29°C
Cum 30°C
Reklam

Türkiye, Okul Sporları Dünya Şampiyonası’nda kürsüye çıktı

Sırbistan’da düzenlenen Dünya Liselerarası Basketbol Şampiyonası’nda, Türkiye’yi temsil eden Okyanus Koleji öğrencileri Kız ve Erkek Milli Takımları yurda döndü. Öğrenciler basketbolda erkeklerde dünya üçüncüsü, kızlarda ise 4’üncü oldu.

Türkiye, Okul Sporları Dünya Şampiyonası’nda kürsüye çıktı
22 Haziran 2026 16:54

Mesut IŞIK / İSTANBUL (İGFA) – Sırbistan’ın Zlatibor kentinde ISF (Uluslararası Okul Sporları Federasyonu) tarafından 13-22 Haziran 2026 tarihleri arasında düzenlenen Dünya Liselerarası Basketbol Şampiyonası’nda, Türkiye’yi temsil eden Okyanus Koleji öğrencileri Kız ve Erkek Milli Takımları ile kürsüye çıktı.

Türkiye’yi başarıyla temsil ederek ilk 4’e girmeyi başaran ve final four’da mücade eden takımlar gurur yaşatarak Türkiye’ye döndü. Erkek Milli Takımı üçüncülük maçında Sırbistan’ı 107-47 mağlup ederek Dünya 3’üncüsü oldu. Kız Milli Takımı ise büyük bir mücadele ortaya koyduğu üçüncülük maçında Fransa’ya 55-50 mağlup olarak Dünya 4’üncüsü oldu.

Erkek basketbol takımı kaptanı Rüzgar Fenemen, “Öncelikli hedefimiz şampiyonluktu ama olmadı. En azından bir madalya alarak bir başarı elde etmiş olduk. Artık hedefimiz bir sonraki şampiyonada altın madalya kazanmak. Takım için gayet turnuva iyi geçti. Bu proje 3-4 yıldan beri devam eden bir proje, eğitim ve basketbolu bir arada yürütebilen bir proje. O yüzden bu tür projelerin devam etmesini istiyoruz. Buna katkı veren tüm kulüplere ve Okyanus Kolejine teşekkür ediyorum” dedi.

Kadın Basketbol takım kaptanı Aşye Melek Demirer ise, “Öncelikle hedefimiz tabi ki şampiyon olmaktı. Ama maalesef 4’ncü olduk. Bu süre zarfında çok çabaladık çok çalıştık. Arkadaşlarımla da gurur duyuyorum. Hedefimizin daha yüksek bir başarı elde etmekti ama dünya 4’ncüsü olduk. Buda bizim için iyi bir başarı” diye konuştu.

BİZİ DESTEKLEYEN HERKESE TEŞEKKÜRLER

Zor bir turnuvadan bronz madalya alarak ayrıldıklarını ifade eden Antrenör Mustafa Enes Altınçizme, “Turnuvadan bronz madalya ile alarak ayrıldık. Bütün sezon tabi ki hedefimiz önce dünya şampiyonasına katılıp, oradan da altın madalya ile ayrılmaktı. Fakat bunu yarı final maçından sonra gerçekleştiremedik. Öncelikle bütün oyuncularıma, eğitim ve sporun birlikte yürütülmesini sağlayan Okyanus Kolejine, Gençlik ve Spor Bakanlığına teşekkür ediyorum” diye ifade etti. Kadın Basketbol takım antrenörü Batu Kaan Akkaya ise, “Öncelikle 4 yıl önce başlayan bu serüven bugün dünya şampiyonasında istediğimiz seviyede değil ama 4’ncü olarak tamamladık. Bu süreçte bize destek olan Okyanus Kolejine, Gençlik ve Spor Bakanlığımıza, kulüplerimize teşekkür ediyorum” dedi.