Dolar 46,4797
Euro 53,0812
Altın 6.127,18
BİST 14.556,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 28°C
Açık
İstanbul
28°C
Açık
Çar 28°C
Per 29°C
Cum 30°C
Cts 30°C
Reklam

İzmir’de Aliberti Köşkü kent parkına dönüşüyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yıllardır atıl durumda bulunan Aliberti Köşkü ve çevresindeki 22 bin metrekarelik alanı, spor, dinlenme ve sosyal yaşam olanaklarını bir araya getiren çok fonksiyonlu bir kent parkına dönüştürüyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, proje kapsamında kente doğa, spor ve sosyal yaşamın iç içe geçtiği yeni bir yaşam alanı kazandıracaklarını söyledi.

İzmir’de Aliberti Köşkü kent parkına dönüşüyor
23 Haziran 2026 11:24

İZMİR (İGFA) – İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca’nın İnönü Mahallesi’nde yıllardır atıl kalan, daha sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağışlanan Aliberti Köşkü ve çevresindeki 22 bin metrekarelik alanı kent yaşamına kazandırmak için çalışmalarını sürdürüyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, yapımı devam eden Aliberti Köşkü Peyzaj Tasarım Projesi alanında incelemelerde bulunarak çalışmalar hakkında İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Halit Çelik ve Yol Yapım, Bakım ve Onarım Dairesi Başkanı Selahattin Mamikoğlu’ndan bilgi aldı. Yakın zamanda hizmete açılması planlanan proje tamamlandığında, Buca’nın merkezinde doğa, spor ve sosyal yaşamı buluşturan yeni bir kent parkı vatandaşların kullanımına sunulacak.

Alanın kent için önemli bir kazanım olacağını belirten Başkan Tugay, “Burası bugüne kadar yeterince fark edilmemiş ancak son derece değerli bir alan. Sahipleri tarafından belediyemize bağışlanan bu bahçede çok eski ve kıymetli ağaçlar bulunuyor. Mevcut yeşil dokuyu koruyacak, aynı zamanda daha da geliştireceğiz. Kent sakinlerinin bu alanı güvenle ve keyifle kullanabilmesi için gerekli düzenlemeleri yapıyoruz. İnsanların doğayla iç içe vakit geçirebileceği, oturup dinlenebileceği ve keyifli anlar yaşayabileceği yeni bir yaşam alanı oluşturuyoruz. Kültürpark, Hasanağa Bahçesi, Aşık Veysel Rekreasyon Alanı ve İnciraltı Kent Ormanı gibi bu alanın da kent yaşamına önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Çünkü insanların bu tür yeşil ve nefes alabilecekleri alanlara ihtiyaç duyduğunu biliyoruz” dedi.

“ÇOK FONKSİYONLU BİR YAŞAM ALANI OLACAK”

Projenin farklı yaş gruplarına hitap edeceğini ifade eden Başkan Tugay, “Burası spor yapmak, dinlenmek ve gençlerin ders çalışabilmesi için uygun bir ortam sunacak. Ayrıca vatandaşlarımızın uygun fiyatlarla yararlanabileceği bir kafeteryanın da yer aldığı çok fonksiyonlu bir yaşam alanı olacak. Gençlik yıllarımda bu bölgede yaşadım; o dönemde yürüyüş ya da spor yapılabilecek alanlar yoktu. Bu nedenle tenis kortları, padel sahaları ve çocuk oyun alanları oluşturacağız. Gece saatlerine kadar kullanılabilecek, güvenli ve her yaştan vatandaşın yararlanabileceği bir alan tasarlıyoruz. Yakın zamanda hizmete açmayı planladığımız parkta çalışmalarımız açılış sonrasında da sürecek. Kentte yeşil alanların, dinlenme ve spor alanlarının artması insanların kenti daha huzurlu kullanmasını sağlıyor. Bu ihtiyacın farkındayız ve bu tür alanları kentimize kazandırmaya devam edeceğiz. Buca gibi büyük bir ilçenin de böyle bir yaşam alanına ihtiyacı var” diye konuştu.

ETİKETLER: , , , ,