Dolar 46,6252
Euro 53,1733
Altın 6.062,27
BİST 14.285,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 30°C
Açık
İstanbul
30°C
Açık
Cts 30°C
Paz 28°C
Pts 31°C
Sal 33°C
Reklam

B-Reçete Sistemi 1 Temmuz’da Türkiye geneli başlıyor

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinin kullanımını dijital ortamda takip edecek B-Reçete Sistemi’nin 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde eş zamanlı uygulanacağını açıkladı. Sistemle pestisit kullanımının daha şeffaf ve izlenebilir hale getirilmesi hedefleniyor.

B-Reçete Sistemi 1 Temmuz’da Türkiye geneli başlıyor
26 Haziran 2026 16:23

ANKARA (İGFA) – Tarımda güvenilir üretim hedefi doğrultusunda yeni bir uygulama hayata geçiriliyor. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 81 İl Tarım ve Orman Müdürünün katılımıyla B-Reçete Sistemi (Bitki Koruma Ürünlerinin İzlenebilirliği) koordinasyon toplantısının gerçekleştirildiğini duyurdu. Bakan Yumaklı, sistemin 4 pilot ilde yıl başından bu yana uygulandığını belirterek, 1 Temmuz itibarıyla Türkiye genelinde devreye alınacağını açıkladı.

Yeni sistemle birlikte tarımda kullanılan bitki koruma ürünlerinin, diğer adıyla pestisitlerin, üretimden kullanıma kadar olan sürecinin dijital altyapı üzerinden takip edilmesi sağlanacak.

Yumaklı, uygulamanın temel amacının pestisit kullanımını bilimsel, şeffaf ve izlenebilir bir zemine taşımak olduğunu belirterek, vatandaşların sofralarına ulaşan ürünlerin güvenilirliğinin artırılacağını ifade etti.

UÇTAN UCA DİJİTAL TAKİP”

B-Reçete Sistemi ile bitki koruma ürünlerinin kullanım süreçlerinin kayıt altına alınması, doğru ve kontrollü kullanımın desteklenmesi hedefleniyor. Sistem sayesinde üreticiler, bayiler ve ilgili kurumlar arasındaki süreçlerin daha etkin şekilde izlenmesi amaçlanıyor. Bakan Yumaklı, sürdürülebilir ve güvenilir tarım vizyonuna katkı sağlayacak projede emeği geçen kamu çalışanlarına, üreticilere ve bitki koruma ürünü ticareti yapan bayilere teşekkür etti.

Uygulamanın ülke genelinde yaygınlaştırılmasıyla birlikte tarımsal üretimde izlenebilirliğin artırılması ve gıda güvenliğinin güçlendirilmesi hedefleniyor.

ETİKETLER: ,