Dolar 46,6255
Euro 53,1127
Altın 6.130,13
BİST 14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 29°C
Açık
İstanbul
29°C
Açık
Pts 32°C
Sal 31°C
Çar 32°C
Per 31°C
Reklam

Bakan Uraloğlu: Uzaydaki varlığımızı güçlendirdik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TÜRKSAT 5A uydusunun uzaydaki görevinde 5’inci yılı dolayısıyla yaptığı paylaşımda, uydunun Türkiye’nin haberleşme altyapısına sağladığı katkıya dikkat çekti.

Bakan Uraloğlu: Uzaydaki varlığımızı güçlendirdik
28 Haziran 2026 14:11

ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin haberleşme uydularından TÜRKSAT 5A’nın uzaydaki görevinde 5’inci yılı nedeniyle sosyal medya hesabından bir mesaj yayımladı.

Bakan Uraloğlu, paylaşımında TÜRKSAT 5A ile Türkiye’nin uzaydaki varlığının güçlendirildiğini ve haberleşme altyapısının daha geniş kapsama alanı ile daha yüksek kapasiteye taşındığını belirtti.

“Beş yıldır uzaydaki köprümüz, haberleşmedeki gücümüz…” ifadelerini kullanan Bakan Uraloğlu, TÜRKSAT 5A’nın Türkiye’nin uzay çalışmalarındaki önemli adımlarından biri olduğunu vurguladı. Uydunun hizmete girmesinde emeği geçenlere teşekkür eden Bakan Uraloğlu, “TÜRKSAT 5A’nın uzay vatandaki 5. yılını gururla kutluyorum” dedi.

Hatırlanacağı gibi TÜRKSAT 5A, Türkiye’nin uydu haberleşme kapasitesini artırmak ve kapsama alanını genişletmek amacıyla uzaya gönderilen haberleşme uyduları arasında yer alıyor.

ETİKETLER: , ,