Dolar 46,4973
Euro 52,7952
Altın 6.060,89
BİST 14.344,01
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 29°C
Açık
İstanbul
29°C
Açık
Per 29°C
Cum 30°C
Cts 30°C
Paz 30°C
Reklam

YÖK ile Savunma Sanayii’den kuantum gücü… Türkiye’nin kuantum çağı başlıyor

YÖK Başkanı Erol Özvar, 11 üniversite ile Savunma Sanayii Başkanlığı arasında “Savunma Sanayii Kuantum Teknolojileri Stratejik Yetkinlik Geliştirme İş Birliği Protokolü”nün imzalandığını açıkladı. Özvar, iş birliğinin Türkiye’nin kuantum teknolojilerindeki kapasitesini artırmayı hedeflediğini söyledi.

YÖK ile Savunma Sanayii’den kuantum gücü… Türkiye’nin kuantum çağı başlıyor
24 Haziran 2026 16:09

ANKARA (İGFA) – Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, Türkiye’nin kuantum teknolojileri alanındaki yetkinliklerini geliştirmek amacıyla önemli bir iş birliği protokolünün hayata geçirildiğini duyurdu.

Özvar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, 11 üniversite ile Savunma Sanayii Başkanlığı arasında “Savunma Sanayii Kuantum Teknolojileri Stratejik Yetkinlik Geliştirme İş Birliği Protokolü”nün imzalandığını belirtti.

Kuantum teknolojilerinin savunma sanayiinin geleceğini şekillendirecek en stratejik alanlardan biri olduğuna dikkat çeken Özvar, protokolün Türkiye’nin bu alandaki bilimsel ve teknolojik kapasitesini ileriye taşıyacak önemli bir adım olduğunu ifade etti.

Özvar, iş birliğinin temel hedeflerinin üniversitelerde üretilen bilginin stratejik değere dönüştürülmesi, nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi ve Türkiye’nin yüksek teknoloji alanlarında rekabet gücünün artırılması olduğunu vurguladı.

“Tam bağımsız Türkiye” vizyonuna dikkat çeken Özvar, kuantum çağında akademi ile savunma sanayiini aynı hedef doğrultusunda buluşturan bu iş birliğinin ülke açısından önemli kazanımlar sağlayacağını belirtti.

YÖK Başkanı Özvar, protokolün hayata geçirilmesine katkı sunan Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün başta olmak üzere Savunma Sanayii Başkanlığı çalışanlarına ve projede yer alan üniversitelere teşekkür etti.

Söz konusu protokolün, Türkiye’nin kuantum teknolojileri alanındaki araştırma, geliştirme ve insan kaynağı kapasitesini güçlendirerek savunma sanayiinde yüksek teknoloji odaklı dönüşüme katkı sunması hedefleniyor.